Tips για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού | Betterinside.gr
19 Jan 2021

Tips για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού


Θέλω να φανείτε ψύχραιμοι! Όχι πανικός! Φάγαμε, ήπιαμε, το ευχαριστηθήκαμε... όλα καλά! Θα σας πω τι να κάνετε γιατί ξέρω ακριβώς πως νιώθετε. Μην ξεκινάτε πάλι με στερητικές δίαιτες, δεν πρόκειται τα κιλά να φύγουν σε μία ημέρα. Προσπάθησε για αρχή να γυρίσεις σε μία κανονικότητα. Για να μπορέσεις να χάσεις βάρος, η φόρμουλα είναι απλή: Θα πρέπει να «καις» περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνεις σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα που δε θα σε κάνει να νιώθεις πείνα και θα σου προσφέρει ευεξία. Πάμε να αναλύσουμε 8 συμβουλές για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού, για να καταφέρουμε να καίμε περισσότερες θερμίδες. 

1 ) Δώσε έμφαση στις πρωτεΐνες
Η ιδανική ποσότητα για ένα άτομο χωρίς κάποια πάθηση είναι 0,8-1,2 γρ ανά κιλό σωματικού βάρους ημερησίως. Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και χαμηλές σε λιπαρά, όπως είναι τα ψάρια ή το στήθος κοτόπουλο και το αβγό, αποτελούν ιδανικές πηγές πρωτεΐνης.

2) Κατανάλωσε «καλούς» υδατάνθρακες
Όταν λέμε «καλούς» υδατάνθρακες επιλέγουμε τους σύμπλοκους υδατάνθρακες. Οι σύμπλοκοι υδατάνθρακες περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, απορροφώνται με πιο αργό ρυθμό από τον οργανισμό, ανεβάζοντας το σάκχαρο πιο ομαλά, και μας κρατάνε χορτάτους για περισσότερη ώρα. Οι πιο γνωστοί είναι: Ψωμί ολικής, σικάλεως, πολύσπορο, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, κριθαρένιο, ρύζι καστανό ή Basmati, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα όσπρια όπως φακές, ρεβύθια, φασόλια, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σε βιταμίνες. Εξαιρετική είναι επίσης και η κινόα, η οποία είναι δημητριακό υψηλό σε πρωτείνη. Υδατάνθρακες έχουμε ακόμα και στις σαλάτες. Πιο αυξημένοι είναι στα αμυλώδη λαχανικά, όπως η πατάτα, το παντζάρι, ο αρακάς, η γλυκοπατάτα, το καλαμπόκι και η κολοκύθα, τα οποία είναι υγιεινά μεν, αλλά θέλουν μέτρο σε όσους θέλουν να χάσουν κιλά. Το ποπ κορν θεωρείται ένα υγιεινό σνακ, απλά όχι με βούτυρο και αλάτι. Οι πράσινες σαλάτες, όπως μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο, κουνουπίδι, περιέχουν πολύ λιγότερους υδατάνθρακες, πολλές φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και θα πρέπει να είναι η βάση της διατροφής μας.
octavian-dan-3ewRXjFesgI-unsplash (1).jpg 120 KB
3) Μείωσε το αλάτι
Απέφυγε τα τυποποιημένα τρόφιμα που κρύβουν υψηλές ποσότητες Νατρίου(Na) όπως είναι τα αλλαντικά και επεξεργασμένα κρέατα, τα «πολύ» αλμυρά τυριά, γαριδάκια, πατατάκια κλπ. Αν θέλεις να δώσεις γεύση στο φαγητό σου βάλε περισσότερα μυρωδικά και μπαχαρικά ελαττώνοντας το αλάτι το οποίο προκαλεί κατακράτηση υγρών.

4) Νερό και πάλι Νερό
Θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα ολόκληρο άρθρο που να αναφέρεται στη διατροφική αξία του νερού. Το σώμα μας αποτελείται από 60% περίπου νερό. Χάνουμε συνεχώς νερό από το σώμα μας, κυρίως μέσω των ούρων και του ιδρώτα. Ωστόσο εγώ θα σας αναφέρω τους πιο σημαντικούς λόγους που πρέπει να αυξήσετε τις ποσότητες νερού. Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμύ, να αποβάλλει τοξίνες και περιττές ουσίες. Επιπλέον προάγει το αίσθημα κορεσμού και μειώνει την όρεξη.
thao-le-hoang-WRfgYQWezh8-unsplash (1).jpg 168 KB
5) Προσοχή στη ζάχαρη
Έρευνες έχουν δείξει ότι η αλόγιστη χρήση της προκαλεί διαρκή πείνα και εμποδίζει την απώλεια βάρους. Προσοχή! Η ζάχαρη μπορεί να κρύβεται οπουδήποτε. Όπως όλοι ξέρουμε στα γλυκά, αναψυκτικά, ροφήματα αλλά και στις ενεργειακές μπάρες, δημητριακά, λευκό ψωμί, αποξηραμένα φρούτα, έτοιμα φαγητά σε κονσέρβα, προϊόντα 0%, σάλτσες και dip.

6) Όχι αλκοόλ
Τα αλκοολούχα ποτά έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο του αίματος. Επίσης αφυδατώνει το σώμα και περιέχει κενές θερμίδες.

7) Άσκηση
"Η Διατροφή και η Άσκηση είναι αλληλένδετα"
Η άσκηση προσφέρει ευεξία τόσο σωματική όσο και ψυχική. Σε συνδυασμό με μία ισορροπημένη διατροφή βοηθάει ουσιαστικά στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους ή την μείωσή του όταν αυτό είναι απαραίτητο. Αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας και έχει θετική επίδραση στον μεταβολισμό μας. Σίγουρα θα δείτε διαφορά με 30 λεπτά σωματικής άσκησης. Επιλέξτε αυτήν που ταιριάζει σε εσάς, είτε πρόκειται για περπάτημα στη φύση είτε για ένα μάθημα Pilates. Μπορεί να είναι μια πρακτική Yoga ή ένα δυνατό workout όπως το Fit and Strong. Σε κάθε περίπτωση θα δώσετε ένα γερό boost στον οργανισμό αλλά και στη διάθεση σας 
sakis 1-4254.jpg 1.04 MB
8) Ναι, τα φρούτα είναι απαραίτητα
Πολλές ερωτήσεις υπάρχουν για τα φρούτα και αν πρέπει να τα τρώμε σε ένα πρόγραμμα διατροφής, καθώς περιέχουν ζάχαρη. Εννοείται ότι πρέπει να τα τρώμε, γιατί είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Οι φυτικές ίνες βοηθούν τον οργανισμό να αφομοιώνει αργά τα σάκχαρα, ώστε να μην οδηγείται έπειτα από την κατανάλωσή τους σε ανισορροπία σακχάρου στον οργανισμό. Δε θα πρέπει να καταναλώνονται χυμοί, καθώς δεν περιέχουν φυτικές ίνες. Όσο υγιεινά και αν είναι τα φρούτα, η κατανάλωσή τους θα πρέπει να γίνεται με μέτρο και να μην οδηγούμαστε σε ακραίες καταστάσεις, όπως δίαιτες αποτοξίνωσης μόνο με φρούτα. Επίσης, απόφυγε τις κονσέρβες φρούτων, δεν είναι υγιεινές.
jannis-brandt-8manzosDSGM-unsplash (1).jpg 584 KB
"Το πιο σημαντικό.. ξεκίνα με μικρές αλλαγές και χωρίς υπερβολές. Είμαστε πολύ κοντά στον στόχο!"

Ανακάλυψε το μάθημα που σου ταιριάζει, μέσα από μια ποικιλία μαθημάτων στο betterinside.gr και κάνε τη γυμναστική τρόπο ζωής, όπου θες και όποτε θες.
sakis 1-4153.jpg 1000 KB

Author

Σοφία Κουκλά

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Personal Trainer